casino siteleri slot siteleri
bahis siteleri canlı bahis siteleri

Bornova’da ÇEDES Projesi Tartışması Devam Ediyor

EGE HABERLERİ (HABER MERKEZİ ) - | 06.12.2024 - 10:40, Güncelleme: 06.12.2024 - 10:40 502 kez okundu.
 

Bornova’da ÇEDES Projesi Tartışması Devam Ediyor

Laik eğitim vurgusu yapan Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, karara sert tepki gösterdi.
İzmir Bornova’da Çocuk ve Gençlerde Sosyal Destek (ÇEDES) Projesi kapsamında 99 okula imam ve din görevlisi atanması, kamuoyunda tartışmalara yol açtı.  Camilerde Eğitim ve "Manevi Danışmanlık" Planı   Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, ÇEDES Projesi çerçevesinde 7 anaokulu, 32 ilkokul, 27 ortaokul ve 33 liseye din görevlisi atanacağını açıkladı. Proje kapsamında öğrencilerin camilerde eğitim alacakları programların düzenleneceği ve manevi danışmanlık faaliyetlerinin yürütüleceği belirtildi. Muhalefet ve Eğitimcilerden Tepki Proje, eğitimin dinselleştirildiği eleştirilerine neden oldu. Laiklik ve çağdaş eğitim ilkelerine aykırı olduğunu savunan muhalefet partileri ve eğitim sendikaları, uygulamanın bilimsel eğitimden uzaklaşmaya yol açacağını ifade etti. Başkan Ömer Eşki: "Okulların Önceliği Din Görevlisi Değil, Öğretmen Olmalı" Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, ÇEDES Projesi’nin laik eğitim anlayışına zarar verdiğini belirtti. Eşki, şunları söyledi: “Eğitim sisteminin dinselleştirilmesi, öğrencilerin bilimsel ve çağdaş eğitimden uzaklaşmasına yol açar. İslamiyet’i siyasete alet etmek, küçük bir azınlığı etkilerken büyük kitlelerle mesafe yaratıyor. Okulların manevi danışmana değil, daha fazla öğretmene, laboratuvara, sıcak yemeğe ve temizliğe ihtiyacı var.” Laik Eğitim ve Toplumdaki Ayrışma Tartışması Eğitim sendikaları, ÇEDES Projesi’nin, devlet okullarının tarafsızlık ilkesine aykırı olduğunu savunuyor. Projeye tepki gösteren Eğitim-Sen İzmir Şubesi, eğitimin bilimsel, laik ve eşitlikçi bir yapıya sahip olması gerektiğini belirterek, projenin öğrenciler üzerinde baskı yaratabileceğini öne sürdü. ÇEDES Projesi Nedir? Milli Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın ortaklaşa yürüttüğü ÇEDES Projesi, gençlerin manevi gelişimini destekleme amacı taşıyor. Ancak bu uygulama, laiklik ve devletin tarafsızlık ilkesiyle bağdaşmadığı gerekçesiyle eleştiri oklarının hedefi oldu. Hükümet Kanadından Savunma Proje hakkında açıklama yapan hükümet yetkilileri, ÇEDES’in milli ve manevi değerleri desteklemek amacıyla hayata geçirildiğini, öğrencilerin talepleri doğrultusunda projeye katılım sağlayacaklarını ifade etti. Sonuç ve Tartışmaların Seyri Bornova’daki uygulama, toplumda laiklik, eğitimin niteliği ve çocukların özgür iradelerinin korunması gibi konularda derin tartışmaları beraberinde getirdi. Tartışmalar, projenin gelecekteki etkilerini ve uygulama yöntemlerini gözler önüne serecek gibi görünüyor.
Laik eğitim vurgusu yapan Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, karara sert tepki gösterdi.

İzmir Bornova’da Çocuk ve Gençlerde Sosyal Destek (ÇEDES) Projesi kapsamında 99 okula imam ve din görevlisi atanması, kamuoyunda tartışmalara yol açtı. 

Camilerde Eğitim ve "Manevi Danışmanlık" Planı
 

Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, ÇEDES Projesi çerçevesinde 7 anaokulu, 32 ilkokul, 27 ortaokul ve 33 liseye din görevlisi atanacağını açıkladı. Proje kapsamında öğrencilerin camilerde eğitim alacakları programların düzenleneceği ve manevi danışmanlık faaliyetlerinin yürütüleceği belirtildi.

Muhalefet ve Eğitimcilerden Tepki
Proje, eğitimin dinselleştirildiği eleştirilerine neden oldu. Laiklik ve çağdaş eğitim ilkelerine aykırı olduğunu savunan muhalefet partileri ve eğitim sendikaları, uygulamanın bilimsel eğitimden uzaklaşmaya yol açacağını ifade etti.

Başkan Ömer Eşki: "Okulların Önceliği Din Görevlisi Değil, Öğretmen Olmalı"
Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, ÇEDES Projesi’nin laik eğitim anlayışına zarar verdiğini belirtti. Eşki, şunları söyledi:

Eğitim sisteminin dinselleştirilmesi, öğrencilerin bilimsel ve çağdaş eğitimden uzaklaşmasına yol açar. İslamiyet’i siyasete alet etmek, küçük bir azınlığı etkilerken büyük kitlelerle mesafe yaratıyor. Okulların manevi danışmana değil, daha fazla öğretmene, laboratuvara, sıcak yemeğe ve temizliğe ihtiyacı var.”

Laik Eğitim ve Toplumdaki Ayrışma Tartışması
Eğitim sendikaları, ÇEDES Projesi’nin, devlet okullarının tarafsızlık ilkesine aykırı olduğunu savunuyor. Projeye tepki gösteren Eğitim-Sen İzmir Şubesi, eğitimin bilimsel, laik ve eşitlikçi bir yapıya sahip olması gerektiğini belirterek, projenin öğrenciler üzerinde baskı yaratabileceğini öne sürdü.

ÇEDES Projesi Nedir?
Milli Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın ortaklaşa yürüttüğü ÇEDES Projesi, gençlerin manevi gelişimini destekleme amacı taşıyor. Ancak bu uygulama, laiklik ve devletin tarafsızlık ilkesiyle bağdaşmadığı gerekçesiyle eleştiri oklarının hedefi oldu.

Hükümet Kanadından Savunma
Proje hakkında açıklama yapan hükümet yetkilileri, ÇEDES’in milli ve manevi değerleri desteklemek amacıyla hayata geçirildiğini, öğrencilerin talepleri doğrultusunda projeye katılım sağlayacaklarını ifade etti.

Sonuç ve Tartışmaların Seyri
Bornova’daki uygulama, toplumda laiklik, eğitimin niteliği ve çocukların özgür iradelerinin korunması gibi konularda derin tartışmaları beraberinde getirdi. Tartışmalar, projenin gelecekteki etkilerini ve uygulama yöntemlerini gözler önüne serecek gibi görünüyor.

İzmir HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberege.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.