Buca Onat Tüneli’nde Işığa 210 Metre Kaldı: 2026’da Hizmete Açılacak

GÜNDEM/GÜNCEL 10.02.2025 - 09:18, Güncelleme: 10.02.2025 - 09:18 803 kez okundu.
 

Buca Onat Tüneli’nde Işığa 210 Metre Kaldı: 2026’da Hizmete Açılacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla devam eden Onat Tüneli projesinde, sol tüpte 210 metre kazım kalmış durumda. Projenin 2026’da hizmete girmesi hedefleniyor.
Haber ege: İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla yapımını sürdürülen Onat Tüneli, Buca ile Bornova’yı birbirine bağlayarak kent trafiğine nefes aldırmayı amaçlayan dev bir proje olarak dikkat çekiyor. Yapım aşamasında tünel içi ve tünel dışı çalışmalar eş zamanlı yürütülürken, toplam uzunluğu 2.500 metrelik çift tüp tünelden oluşan 8,3 kilometrelik alternatif yolun kazı işlemleri yüzde 90 oranında tamamlandı. Projenin, 2025 yılı ortalarında bitirilmesi ve 2026 yılının ikinci çeyreğinde hizmete açılması planlanıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı’na bağlı İzmir Ulaşım Merkezi Şube Müdürlüğü Konak Tüneli İşletme Şefliği tarafından yürütülen çalışmalarda, tünelde gece gündüz titizlikle denetimler sürüyor. İnşaat Şefi Caner Ateş, yaptığı açıklamada, “Sağ tüpte 330 metre, sol tüpte ise 210 metre kazımız kalmış durumda. Bu tünelin bitmesi için ekiplerimiz kesintisiz çalışıyor. Projemizin en önemli özelliklerinden biri, kent içi trafiğe nefes aldıracak yeni bir güzergah sunmasıdır. Başkanımız Cemil Tugay da projeyle yakından ilgileniyor ve destek veriyor. Hedefimiz, 2026’nın ikinci çeyreğinde tünelimizi hizmete açmak” dedi. Proje tamamlandığında Buca ile Bornova arasındaki yolculuk süresi 45 dakikadan sadece 10 dakikaya inecek. 2,5 kilometrelik kısmı derin çift tüp tünelden oluşan bu alternatif yol, Konak, Balçova, Çeşme, Urla gibi ilçelerden şehir trafiğine girmeden Bornova, Karşıyaka gibi İzmir’in kuzey kesimlerine ve hatta İstanbul ile Ankara yollarına bağlanma imkânı sağlayacak. Bu sayede, kent merkezindeki yoğun trafik akışı önemli ölçüde rahatlayacak; Yeşildere Caddesi, Ankara Caddesi, otogar yönündeki Şehitler Caddesi ve Kamil Tunca üzerinden oluşan trafik sıkışıklığı azalacak. Tünelin teknik özelliklerine dair detaylar da büyük önem taşıyor. Projede, tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olarak planlanıyor. Konak Tüneli’nden başlayan ve otogar viyadüklerinde son bulan 8,3 kilometrelik transit yolun en önemli etaplarından biri olan 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli, Buca Ufuk Mahallesi ile Bornova Çamkule arasında yer alıyor. Projenin güncel fiyatlarla yatırım maliyeti yaklaşık 3 milyar TL olarak belirlenmiş durumda. Çalışmalar, 7 gün 24 saat, vardiya sistemiyle yürütülüyor. Kontrol merkezi aracılığıyla tünel içindeki elektrik, elektronik ve mekanik sistemler sürekli olarak izleniyor ve düzenli bakımları yapılıyor. Olası arızalara anında müdahale edilmesi, yangın dolapları, acil durum butonları ve uyarı işaretlerinin kontrolü de şeflik ekibinin sorumlulukları arasında yer alıyor. Ekipte; elektrik-elektronik mühendisleri, makina mühendisleri, teknikerler, teknisyenler ve acil durum personeli görev yapıyor. İzmir sınırları içindeki en uzun karayolu tüneli olma özelliği taşıyan Onat Tüneli, sadece İzmir’in değil, Türkiye’nin de belediye kaynaklarıyla hayata geçirilen en büyük projelerinden biri olarak öne çıkıyor. Proje tamamlandığında, kent içi ulaşımda önemli bir alternatif güzergah olarak trafiğe büyük rahatlık getireceği öngörülüyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla devam eden Onat Tüneli projesinde, sol tüpte 210 metre kazım kalmış durumda. Projenin 2026’da hizmete girmesi hedefleniyor.

Haber ege:

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla yapımını sürdürülen Onat Tüneli, Buca ile Bornova’yı birbirine bağlayarak kent trafiğine nefes aldırmayı amaçlayan dev bir proje olarak dikkat çekiyor. Yapım aşamasında tünel içi ve tünel dışı çalışmalar eş zamanlı yürütülürken, toplam uzunluğu 2.500 metrelik çift tüp tünelden oluşan 8,3 kilometrelik alternatif yolun kazı işlemleri yüzde 90 oranında tamamlandı. Projenin, 2025 yılı ortalarında bitirilmesi ve 2026 yılının ikinci çeyreğinde hizmete açılması planlanıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı’na bağlı İzmir Ulaşım Merkezi Şube Müdürlüğü Konak Tüneli İşletme Şefliği tarafından yürütülen çalışmalarda, tünelde gece gündüz titizlikle denetimler sürüyor. İnşaat Şefi Caner Ateş, yaptığı açıklamada, “Sağ tüpte 330 metre, sol tüpte ise 210 metre kazımız kalmış durumda. Bu tünelin bitmesi için ekiplerimiz kesintisiz çalışıyor. Projemizin en önemli özelliklerinden biri, kent içi trafiğe nefes aldıracak yeni bir güzergah sunmasıdır. Başkanımız Cemil Tugay da projeyle yakından ilgileniyor ve destek veriyor. Hedefimiz, 2026’nın ikinci çeyreğinde tünelimizi hizmete açmak” dedi.

Proje tamamlandığında Buca ile Bornova arasındaki yolculuk süresi 45 dakikadan sadece 10 dakikaya inecek. 2,5 kilometrelik kısmı derin çift tüp tünelden oluşan bu alternatif yol, Konak, Balçova, Çeşme, Urla gibi ilçelerden şehir trafiğine girmeden Bornova, Karşıyaka gibi İzmir’in kuzey kesimlerine ve hatta İstanbul ile Ankara yollarına bağlanma imkânı sağlayacak. Bu sayede, kent merkezindeki yoğun trafik akışı önemli ölçüde rahatlayacak; Yeşildere Caddesi, Ankara Caddesi, otogar yönündeki Şehitler Caddesi ve Kamil Tunca üzerinden oluşan trafik sıkışıklığı azalacak.

Tünelin teknik özelliklerine dair detaylar da büyük önem taşıyor. Projede, tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olarak planlanıyor. Konak Tüneli’nden başlayan ve otogar viyadüklerinde son bulan 8,3 kilometrelik transit yolun en önemli etaplarından biri olan 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli, Buca Ufuk Mahallesi ile Bornova Çamkule arasında yer alıyor. Projenin güncel fiyatlarla yatırım maliyeti yaklaşık 3 milyar TL olarak belirlenmiş durumda.

Çalışmalar, 7 gün 24 saat, vardiya sistemiyle yürütülüyor. Kontrol merkezi aracılığıyla tünel içindeki elektrik, elektronik ve mekanik sistemler sürekli olarak izleniyor ve düzenli bakımları yapılıyor. Olası arızalara anında müdahale edilmesi, yangın dolapları, acil durum butonları ve uyarı işaretlerinin kontrolü de şeflik ekibinin sorumlulukları arasında yer alıyor. Ekipte; elektrik-elektronik mühendisleri, makina mühendisleri, teknikerler, teknisyenler ve acil durum personeli görev yapıyor.

İzmir sınırları içindeki en uzun karayolu tüneli olma özelliği taşıyan Onat Tüneli, sadece İzmir’in değil, Türkiye’nin de belediye kaynaklarıyla hayata geçirilen en büyük projelerinden biri olarak öne çıkıyor. Proje tamamlandığında, kent içi ulaşımda önemli bir alternatif güzergah olarak trafiğe büyük rahatlık getireceği öngörülüyor.

İzmir HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberege.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.