Haber Ege

Ev dışı tüketimi turizm büyüttü

Eczacıbaşı Topluluğu’nun dört ana grubundan biri olan Tüketim Ürünleri Grubu çatısı altından faaliyet gösteren Eczacıbaşı Profesyonel ile 11 bin noktaya ulaştıklarını ifade ede Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grup Başkanı Semih Decan, bu noktalardan yaklaşık 5 bininin turizm sektöründe faaliyet gösterdiğini, bu nedenle turizmin kendileri için hassas nokta olduğunu ifade etti.

Ev dışı tüketimi turizm büyüttü
10 Mart 2019 - 11:17

Ezcacıbaşı’nın davetlisi olarak gittiğimiz Antalya’da bir grup gazeteciye açıklamalarda bulunan Decan, Ezcacıbaşı Tüketim Ürünleri Grubu’nun yaklaşık 2 milyar TL ciroya ulaştığını, Eczacıbaşı Profesyonel’in cirosunun ise 300 milyon TL seviyelerinde olduğunu söyledi. Türkiye’de 2000’li yılların başında gıda harcamalarının yaklaşık yüzde 10’u ev dışında yapılırken, bugün dışarıda yapılan gıda harcamaları yüzde 25’e ulaştığına vurgu yapan Decan, turizm sektörünün yükselişine paralel olarak ev dışı tüketim sektörünün de büyüdüğüne dikkat çekti

2016’da sektörde yüzde 20 daralma yaşandığına dikkat çeken Decan, “İşimizin yüzde 30’u turizmden geliyor. O yıl açığı ofis ve devlet kurumlarının yaptığı alımlarla kapattık. Ancak 2016’nın etkileri 2018 ile aşılmaya başladı. Bu yıl ise yüzde 30 büyüme bekliyoruz. Turizmin özellikle 2021’e kadar olan dönemde çok ciddi pay alacağını tahmin ediyoruz. Ev dışı tüketim sektörü ortalama yüzde 10-15 büyürdü. 2016’da turizmin etkisiyle daralmıştı. 2017’den itibaren ise turizmdeki toparlanmaya birlikte, ev dışı tüketim pazarı yeniden büyümeye başladı. 2018’de turizm sektörünün yaşadığı yukarı yönlü ivme ile birlikte pazar yüzde 18 büyüdü ve 65 milyar TL’ye yaklaştı. Pazarın yaklaşık yüzde 60’ını ise gıda ürünleri oluşturuyor. Temizlik ürünlerinin pazarın yüzde 2-3’ü olduğu tahmin ediliyor” dedi.

Eczacıbaşı Profesyonel olarak, profesyonel temizlik, hijyen ve içecek alanlarında ev dışı tüketim sektöründe faaliyet gösterdiklerine dikkat çeken Decan, “Otel, yeme içme noktaları, çamaşırhane, eğitim kurumu, ofis, fabrika, hastane gibi ev dışında tüketim yapılan tüm alanlara yönelik ürün ve hizmetlerimizle işletmelere çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz. 2019 gündemimiz ise uluslararası pazarlardaki varlığımızı güçlendirmek. Bugüne dek Türkiye’nin dışında sadece Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan, KKTC gibi belirli pazarlarda faaliyet gösteriyorduk. Şu an Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarında faaliyet göstermek üzere fırsatları değerlendiriyoruz” diye konuştu.

KİŞİSEL HARCAMALARIN PAYI ARTTI

Geçen yılın ortasında itibaren yaşanan fiyat artışlarının tüketiciyi nasıl etkilediğini sorduğumuz Semih Decan, “Türkiye’de temizlik kağıtlarında 3 segment var. Bunlara premium, orta ve ucuz diyebiliriz. Fiyat artışlarından sonra üst ve alt kategorilerde herhangi bir daralma olmadı. Aksine az da olsa büyüme var. Orta segment ise küçüldü. İnsanlar o dönemde ev, araba almak gibi büyük harcamaları öteledi. Böylece kişisel harcamalarına daha çok pay ayırabildi” ifadelerini kullandı.

EN ÇOK KAZANANLAR
    EN ÇOK KAYBEDENLER
      EN ÇOK İŞLEM GÖRENLER
        BUGÜN 1000TL NE OLDU?
        • -

          BORSA

        • -

          DOLAR

        • -

          EURO

        • -

          ALTIN