casino siteleri slot siteleri
bahis siteleri canlı bahis siteleri

Milletvekili Bursalı: Büyükşehir Belediyesi Nedeniyle Sermaye Artışı Tescil Edilemiyor

EGE HABERLERİ 07.06.2024 - 12:20, Güncelleme: 07.06.2024 - 12:20 1411+ kez okundu.
 

Milletvekili Bursalı: Büyükşehir Belediyesi Nedeniyle Sermaye Artışı Tescil Edilemiyor

Milletvekili Bursalı, CHP Milletvekili Ednan Arslan’ın İZBAN ile ilgili yaptığı açıklamaların gerçeği yansıtmadığını belirtti.
Bursalı, İZBAN’ın 2011 yılından itibaren İzmirli vatandaşlara hizmet sunduğunu ve en uygun çözümleri bulmak için çalıştıklarını söyledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin katkıları hakkında açıklamalarda bulunan Bursalı, “Bu süreçte, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan bir kilometrelik demiryolu ağı yok. Protokol kapsamında, ilave durakların yapım maliyetleri İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılanırken, 136 kilometrelik çift demiryolu hattının metro standartlarına yükseltilmesi, elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemlerinin teşkil edilmesi TCDD’nin sorumluluğunda yerine getirildi” ifadelerini kullandı. TCDD’nin İZBAN’a Yatırımı 2,5 Milyar Dolar Bugüne kadar, TCDD tarafından İZBAN için demiryolu hatlarının altyapı ve üstyapısının metro standartlarına getirilmesi, hatların sinyalli ve elektrikli hale getirilmesi olmak üzere toplam yatırım tutarının 455 milyon dolar olduğunu belirten Bursalı, arazi ve kamulaştırma değeri ile birlikte bu rakamın 2 milyar 665 milyon dolara yükseldiğini söyledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ise sadece durak ve istasyon yapımları, tünel ve alt-üstgeçit yapımlarında görev üstlendiğini belirtti. İZBAN’ın TCDD’ye 208 Milyon Lira Borcu Var Bursalı, İZBAN hatlarının yıllık bakımının yaklaşık 350 milyon lira olduğunu, 2011 yılından itibaren İZBAN hatlarının bakım onarımı için harcanan paranın 4 milyar liranın üzerinde olduğunu açıkladı. Ayrıca, İZBAN trenlerinin kullandığı elektrik için son üç yılda 842 milyon liranın TCDD tarafından ödendiğini belirterek, “Bu para İZBAN için doğrudan TCDD’nin kasasından çıkan sıcak bir paradır. İZBAN, ne bu ücretleri ne de hat kullanım ücretini TCDD’ye ödemedi. Şu an bu kalem için İZBAN’ın TCDD’ye borcu 208 milyon lira” dedi. Toplu Ulaşımın Asli Sorumluluğu Belediyelerde Şehirlerin toplu ulaşım sistemlerinin geliştirilmesine yönelik asli sorumluluğun belediyelerde olduğunun altını çizen Bursalı, “Toplu ulaşım sisteminin geliştirilmesi ve vatandaşlarımıza etkin bir ulaşım hizmeti sunulması İzmir Büyükşehir Belediyesinin asli sorumluluğu. Buna rağmen, TCDD, trafik tıkanıklığının azaltılması, planlı kent altyapısına hizmet edilmesi ve İzmirli vatandaşlarımıza yeni ulaşım alternatifleri sunulması için çaba sarf eden bir kamu kurumumuz” dedi. Büyükşehir Belediyesi Yüzünden Sermaye Artışı Tescil Edilemiyor Türk Ticaret Kanunu gereği şirketlerin sermayedarlarının hisseleri oranında sermaye artışına katılım sağladığını belirten Bursalı, “TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi İZBAN’ın yüzde elli hisseye sahip ortaklarıdır. Bir tarafın sermaye artışı ne kadar ise diğer tarafın da sermaye artışı da o kadar olmak zorunda. Aksi halde sermayenin tescil edilmesi mümkün değil. 2022 yılında TCDD kendi hissesine düşen taksidi yatırırken İzmir Büyükşehir Belediyesi kendi hissesini ödemediği için sermaye artışı tescil edilmedi. 2023 yılında da TCDD kendi hissesine düşen ilk taksiti öderken İzmir Büyükşehir Belediyesi yine kendi hissesine düşen miktarı yatırmadı. Yine sermaye artışı tescil edilmedi” dedi.
Milletvekili Bursalı, CHP Milletvekili Ednan Arslan’ın İZBAN ile ilgili yaptığı açıklamaların gerçeği yansıtmadığını belirtti.

Bursalı, İZBAN’ın 2011 yılından itibaren İzmirli vatandaşlara hizmet sunduğunu ve en uygun çözümleri bulmak için çalıştıklarını söyledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin katkıları hakkında açıklamalarda bulunan Bursalı, “Bu süreçte, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan bir kilometrelik demiryolu ağı yok. Protokol kapsamında, ilave durakların yapım maliyetleri İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılanırken, 136 kilometrelik çift demiryolu hattının metro standartlarına yükseltilmesi, elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemlerinin teşkil edilmesi TCDD’nin sorumluluğunda yerine getirildi” ifadelerini kullandı.

TCDD’nin İZBAN’a Yatırımı 2,5 Milyar Dolar

Bugüne kadar, TCDD tarafından İZBAN için demiryolu hatlarının altyapı ve üstyapısının metro standartlarına getirilmesi, hatların sinyalli ve elektrikli hale getirilmesi olmak üzere toplam yatırım tutarının 455 milyon dolar olduğunu belirten Bursalı, arazi ve kamulaştırma değeri ile birlikte bu rakamın 2 milyar 665 milyon dolara yükseldiğini söyledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ise sadece durak ve istasyon yapımları, tünel ve alt-üstgeçit yapımlarında görev üstlendiğini belirtti.

İZBAN’ın TCDD’ye 208 Milyon Lira Borcu Var

Bursalı, İZBAN hatlarının yıllık bakımının yaklaşık 350 milyon lira olduğunu, 2011 yılından itibaren İZBAN hatlarının bakım onarımı için harcanan paranın 4 milyar liranın üzerinde olduğunu açıkladı. Ayrıca, İZBAN trenlerinin kullandığı elektrik için son üç yılda 842 milyon liranın TCDD tarafından ödendiğini belirterek, “Bu para İZBAN için doğrudan TCDD’nin kasasından çıkan sıcak bir paradır. İZBAN, ne bu ücretleri ne de hat kullanım ücretini TCDD’ye ödemedi. Şu an bu kalem için İZBAN’ın TCDD’ye borcu 208 milyon lira” dedi.

Toplu Ulaşımın Asli Sorumluluğu Belediyelerde

Şehirlerin toplu ulaşım sistemlerinin geliştirilmesine yönelik asli sorumluluğun belediyelerde olduğunun altını çizen Bursalı, “ Toplu ulaşım sisteminin geliştirilmesi ve vatandaşlarımıza etkin bir ulaşım hizmeti sunulması İzmir Büyükşehir Belediyesinin asli sorumluluğu. Buna rağmen, TCDD, trafik tıkanıklığının azaltılması, planlı kent altyapısına hizmet edilmesi ve İzmirli vatandaşlarımıza yeni ulaşım alternatifleri sunulması için çaba sarf eden bir kamu kurumumuz” dedi.

Büyükşehir Belediyesi Yüzünden Sermaye Artışı Tescil Edilemiyor

Türk Ticaret Kanunu gereği şirketlerin sermayedarlarının hisseleri oranında sermaye artışına katılım sağladığını belirten Bursalı, “ TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi İZBAN’ın yüzde elli hisseye sahip ortaklarıdır. Bir tarafın sermaye artışı ne kadar ise diğer tarafın da sermaye artışı da o kadar olmak zorunda. Aksi halde sermayenin tescil edilmesi mümkün değil. 2022 yılında TCDD kendi hissesine düşen taksidi yatırırken İzmir Büyükşehir Belediyesi kendi hissesini ödemediği için sermaye artışı tescil edilmedi. 2023 yılında da TCDD kendi hissesine düşen ilk taksiti öderken İzmir Büyükşehir Belediyesi yine kendi hissesine düşen miktarı yatırmadı. Yine sermaye artışı tescil edilmedi” dedi.

İzmir HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberege.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.