İzmirli Tüketici İkinci Kez Motor Yenilemek Zorunda Kaldı
İzmirli Tüketici İkinci Kez Motor Yenilemek Zorunda Kaldı
İzmir'de yaşayan Ali E., otomobilinin motorunu yeniledikten sonra sıfır aldığı yedek parçanın arızalanması üzerine ikinci kez motor yaptırmak zorunda kaldı.
Garantisiz yedek parça mağduriyeti
Yedek parça tedarikçisinin verdiği cevap ise “ Yedek parça var. Paranızı alır, satarız ama garantisi yok" oldu.
İlk Motor Yenileme
Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında otomobili yolda kalan Ali E., tamircisinin yönlendirmesiyle aracını çekiciyle özel bir oto servisine götürdü. Servis ustaları, motorun bitik olduğunu ve sıfırdan yapılması gerektiğini söyledi. Motor yapımı konusunda anlaşan Ali E., Bornova’daki 2. Sanayi Sitesi’nde bulunan SEVKA Otomotiv'den tüm gerekli yedek parçaları temin etti. Yaklaşık 20 gün süren çalışmalar sonucunda otomobilin motoru sıfırlanarak yenilendi ve araç Ali E.'ye teslim edildi.
İkinci Motor Arızası
Yenilenen motoru yaklaşık 11 ay kullanan Ali E., Foça’da dağların arasında otomobiliyle mahsur kaldı. Motorun çalışmadığını fark eden Ali E., özel servisi arayarak aracını tekrar İzmir’e çekti. Servisteki ustalar, motorun yağ pompasından kaynaklanan bir sorun olduğunu belirtti. Motor tekrar çıkarılarak incelendiğinde, SEVKA Otomotiv'den alınan yağ pompasının çalışmadığı tespit edildi. Çalışmayan yağ pompası, motorun yağsız çalışmasına neden olmuş ve motor büyük bir arızaya yol açmıştı.
Tedarikçinin Yanıtı
SEVKA Otomotiv'e giderek durumu açıklayan Ali E., yetkiliden aldığı cevapla şoke oldu. Yetkili, yedek parçaların yalnızca yetkili servislerde takılması halinde garanti kapsamında olduğunu söyledi. Ayrıca, Ali E., otomobiline takılan FOMOKO marka yağ pompasının orijinal değil, otomobil üreticisinin tedarikçi firması tarafından üretilen OEM bir parça olduğunu öğrendi.
Tüketicinin Tepkisi
Ali E., yaşadığı mağduriyeti şöyle dile getirdi: “Bir yılda iki kez motor yapmak zorunda kaldım. Mağduriyetim net. Avukatlarımla, Tüketici Heyetine gerekli girişimde bulunacağım. Yedek parçanın yetkili servis dışında takılması halinde garanti kapsamında olmaması ise ayrı bir sanayi kaosu. Yedek parça satan firma sanayinin ortasında bütün özel servislere yedek parça satan bir firma. Ya yetkili servislerin yanında satış yaparak parçasının garantisiz şekilde satışını önlemeli ya da sattığı parçanın garantisi konusunda tüketiciyi yetkili servis konusunda uyarmak zorunda. Satarım, paramı alırım, kazancımı cebime korum, gerisini parçayı alan düşünsün, takan düşünsün mantığıyla haklı ticaret olmaz” dedi.
Sonuç ve Öneriler
Ali E.'nin yaşadığı bu olay, yedek parça alırken dikkat edilmesi gereken önemli noktaları gözler önüne seriyor. Tüketicilerin yedek parça satın alırken garanti koşullarını ve parçanın orijinalliğini mutlaka kontrol etmeleri gerekiyor. Ayrıca, yedek parçaların yetkili servislerde takılması, olası mağduriyetlerin önüne geçebilir. Tüketici haklarını koruma adına, bu tür durumlarda yasal yollara başvurmak önemli bir adım olabilir.
kaynak medya ege
İzmir HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.