Haber Ege

Sinemadaki krizi ‘Meclis’ çözecek

Film yapımcılarıyla dağıtım şirketlerini karşı karşıya getiren krize çözüm olacak sinema kanun teklifi, 9 Ocak’ta TBMM’de görüşülecek. Teklifle film öncesi reklamlar ve fragman süreleri de düzenleniyor. Buna göre reklam en çok 10 dakika olacak

Sinemadaki krizi ‘Meclis’ çözecek
03 Ocak 2019 - 5:44

Bütçe ve torba düzenleme mesaisinin ardından çalışmalarına ara veren Meclis, 8 Ocak’ta yeniden işbaşı yapacak. Meclis’in açılmasıyla birlikte 9 Ocak’ta film yapımcıları ile Türkiye’nin en büyük dağıtım şirketlerini karşı karşıya getiren krize çözüm olacak sinema kanun teklifi Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu’nda görüşülecek.

Film yapımcıları ile dağıtım şirketleri arasındaki krize neden olan “şeffaflık” ve “promosyon uygulamaları”na ilişkin düzenlemeler de içeren “Sinema Filmlerinin Değerlendirilmesi ve Sınıflandırılması ile Desteklenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” önce Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu’nda ele alınacak. 

Komisyon, 9 Ocak’ta toplanarak teklifi görüşecek. Komisyon görüşmeleri öncesi teklifteki bazı düzenlemelere sıcak bakmayan Türkiye’ye 800 milyon dolarlık yatırım yapan Güney Koreli CGV Mars Grubu yöneticilerinin, Meclis’te AK Partili bazı kurmayları ziyaret ettiği ancak AK Parti’nin düzenleme konusunda ısrarını sürdürdüğü öğrenildi.  

50 BİN LİRA CEZA

Teklifte bilet hasılatları konusunda yaşanan şeffaflık krizine çare olacak maddeler yer alıyor. Buna göre, sinema salonu işletmecileri, film gösterimleri ile ilgili bilgileri bakanlığa iletmek üzere bakanlıkça belirlenen donanım ve yazılımı işler halde bulundurmakla yükümlü olacak. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye’deki tüm salonlarda kullanılması zorunlu olan bir arayüz geliştirerek kullanıma açacak. Bu sayede günlük bilet satış rakamları otomatik olarak gün sonunda sistemden alınarak yapımcıyla paylaşılacak. Yasa teklifinde, gerekli donanım ve yazılımı işler halde bulundurmayan işletmeye salon başına 50 bin TL para cezası hükme bağlanıyor. 

PROMOSYON KRİZİ

Film yapımcılarıyla, dağıtım şirketleri arasında yaşanan promosyon krizi de komisyonda ele alıncak. 

Kanun teklifine göre, sinema salonu işletmecileri, izleyici sayısının artırılmasına yönelik kampanya ve toplu satış faaliyetlerini ancak filmin yapımcısı ve varsa dağıtımcısı ile yapılacak sözleşmeler aracılığı ile gerçekleştirecek.

FRAGMAN SÜRESİ 5 DAKİKA

Teklifte sinema salonlarında film öncesinde gösterilen reklamlarla ilgili madde de yer alıyor. Bu maddeye göre reklamların süresi 10 dakikaya inecek, fragman gösterim süresi de en az 3 en çok 5 dakika olarak sınırlanacak. 

PİYASALARDA SON DURUM
  • DOLAR
    -
    -
    -
  • EURO
    -
    -
    -
  • ALTIN
    -
    -
    -
  • BIST 100
    -
    -
    -