casino siteleri slot siteleri
bahis siteleri canlı bahis siteleri
Serpil GÜLEÇYÜZ
Köşe Yazarı
Serpil GÜLEÇYÜZ
 

EĞİTİM, GELECEĞİMİZE YAPILAN YATIRIM

Eğitim,Dünyayı Değiştirebilecek En Güçlü Silahtır. Eğitim, bu kadar güçlü bir silah sa, çocuklarımızı emanet ettiğimiz okul ortamı nasıl olmalıdır? İyi bir okul ortamı, öğrencilerin hem akademik hem de sosyal-duygusal gelişimlerini sağlayacak şekilde yapılandırılmalıdır.  Öğrencilerin kendilerini güvende ve değerli hissedebilecekleri, korkusuzca fikirlerini ifade edebilecekleri bir okul ortamı çok önemlidir. Okul, fiziksel güvenliğin yanında, psikolojik güvenliği de sağlamalıdır. Akran zorbalığına, ırk, din, dil, etnik köken ayrımcılığına, ötekileştirmeye karşı sıfır tolerans gösterilmeli, öğrenciler arasında barış, uzlaşma ve sağlıklı ilişkiler teşvik edilmelidir. Her öğrencinin farklı öğrenme tarzı ve hızları olduğu için, öğretmenlerin öğrencileri tanımaları, bireysel ihtiyaçlarına dikkat etmeleri, öğretim şeklini ve planlarını buna göre düzenlemeleri gerekir.  Bu, akademik başarıyı arttırırken, öğrencilerin özgüvenini besler ve bir şeyleri başarmanın mutluluğunu da yaşatır. Akademik başarı için, öğretmenlerin bilgili, deneyimli ve öğrenci odaklı olmaları çok önemlidir.  İyi bir okulda öğretmenler, sadece ders anlatan kişiler değil, aynı zamanda öğrencilerin ihtiyaçlarına duyarlı, onlara rehberlik eden kişilerdir.  Bizi yetiştiren öğretmenlerimiz öyleydi; iki gün okula gitmesek, bizi merak eder, evimize ziyarete gelirlerdi ve bizimle ilgili her şeyi bilirlerdi. Ben de, öğretmenliğim süresince sadece ders anlatan bir öğretmen hiç olmadım. Öğrencileri, bilimsellikten uzak ezbere dayalı bir eğitim yerine, bilimsel, çağdaş, sorgulamayı, araştırmayı, problem çözmeyi, düşünmeyi öğretmelidir. Eğitim programlarının zengin ve çağdaş olması çok önemlidir. İyi bir okul, öğrencilerin duygusal zekalarını geliştirecek etkinlik ve eğitim fırsatı sunmalıdır. Empati, ekip çalışması, işbirliği, etkili iletişim, zararlı alışkanlıklardan, şiddetten uzak olma gibi sosyal beceriler, öğrencilerin sadece okulda değil, gelecekteki yaşamlarında  başarılı ve mutlu bireyler olmalarını da sağlar. Öğrenciler, sadece akademik bilgiyle değil, hayatın içinde kullanabilecekleri pratik becerilerle de donatılmalıdır. Finansal okuryazarlık, zaman yönetimi, sağlıklı yaşam alışkanlıkları, kendi kararlarını alabilen, aldığı kararların sorumluluğuna katlanabilen, toplumda sorumluluk sahibi bireyler olma konuları da okulda işlenmelidir. Modern sınıflar, yeterli teknoloji alt yapısı, kütüphane, spor salonu gibi fiziksel olanaklar ve okul rehberlik servisi, öğrencilerin hem akademik hem de sosyal gelişimine katkı sağlar. Farklı geçmişlerden, farklı coğrafyalardan gelen öğrencilerin bir arada öğrenmesi, her bireyin birbirinin kültürünü öğrenmesini, bireyin değerini anlamasını, birbiriyle uzlaşmayı ve birbirlerini saygıyla kabul etmeyi öğretir. Okul, tüm çeşitliliği, tüm renkleri kutlayan, kapsayan bir ortam sunmalıdır. Okulun disiplinli bir yapıya sahip olması, okul-aile işbirliği, öğrencilerin sağlıklı bir öğrenci deneyimi yaşaması açısından da önemlidir. Son günlerde çok konuşulan tasarruf tedbirleri eğitim sisteminde de uygulanmalımı dır. Olursa ne olur? Eğitimde tasarruf yapılması, öğretmen sayısının azaltılması ya da atanmaması, sınıf mevcutlarının artması, ders materyallerinin kalitesizleşmesi ve yetersiz teknolojik alt yapı gibi eksiklikler eğitim kalitesinin düşmesine neden olabilir. Eğitimde yapılabilecek kesintiler, bireylerin mesleki becerilerinin gelişmemesine, iş gücü piyasasında düşük ücretlerle çalışmalarına yol açabilir ve bu da uzun vadede ülkenin ekonomik büyümesini olumsuz etkileyebilir. Eğitimde yapılan tasarruflar, araştırma-geliştirme faaliyetlerini ve projeleri sınırlandırır, bu da toplumun gelişmesini engelleyebilir. Özetle, iyi bir okul ortamı sadece akademik başarıya ulaşmalarını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda güçlü, bilinçli, kişilik ve sorumluluk sahibi bireyler olarak topluma katkı sağlamalarını da amaçlar.  Bu, onları sadece sınavlar için değil, hayatta başarılı ve mutlu olabilmeleri için hazırlayan bir eğitim anlayışıdır. Eğitime yatırımın pahalı olduğunu düşünenler, bir de eğitimsizliğin bu ülkeye neye mal olduğunu düşünmelidirler. Tasarruf yapılacak onca şey varken, tasarrufu onlardan yapın, çocuklarımızın geleceği ile oynamayın. Serpil Güleçyüz Öğretmen
Ekleme Tarihi: 06 Aralık 2024 - Cuma

EĞİTİM, GELECEĞİMİZE YAPILAN YATIRIM

Eğitim,Dünyayı Değiştirebilecek En Güçlü Silahtır.

Eğitim, bu kadar güçlü bir silah sa, çocuklarımızı emanet ettiğimiz okul ortamı nasıl olmalıdır?

İyi bir okul ortamı, öğrencilerin hem akademik hem de sosyal-duygusal gelişimlerini sağlayacak şekilde yapılandırılmalıdır. 
Öğrencilerin kendilerini güvende ve değerli hissedebilecekleri, korkusuzca fikirlerini ifade edebilecekleri bir okul ortamı çok önemlidir. Okul, fiziksel güvenliğin yanında, psikolojik güvenliği de sağlamalıdır.

Akran zorbalığına, ırk, din, dil, etnik köken ayrımcılığına, ötekileştirmeye karşı sıfır tolerans gösterilmeli, öğrenciler arasında barış, uzlaşma ve sağlıklı ilişkiler teşvik edilmelidir.

Her öğrencinin farklı öğrenme tarzı ve hızları olduğu için, öğretmenlerin öğrencileri tanımaları, bireysel ihtiyaçlarına dikkat etmeleri, öğretim şeklini ve planlarını buna göre düzenlemeleri gerekir. 
Bu, akademik başarıyı arttırırken, öğrencilerin özgüvenini besler ve bir şeyleri başarmanın mutluluğunu da yaşatır.

Akademik başarı için, öğretmenlerin bilgili, deneyimli ve öğrenci odaklı olmaları çok önemlidir. 
İyi bir okulda öğretmenler, sadece ders anlatan kişiler değil, aynı zamanda öğrencilerin ihtiyaçlarına duyarlı, onlara rehberlik eden kişilerdir. 
Bizi yetiştiren öğretmenlerimiz öyleydi; iki gün okula gitmesek, bizi merak eder, evimize ziyarete gelirlerdi ve bizimle ilgili her şeyi bilirlerdi. Ben de, öğretmenliğim süresince sadece ders anlatan bir öğretmen hiç olmadım.

Öğrencileri, bilimsellikten uzak ezbere dayalı bir eğitim yerine, bilimsel, çağdaş, sorgulamayı, araştırmayı, problem çözmeyi, düşünmeyi öğretmelidir. Eğitim programlarının zengin ve çağdaş olması çok önemlidir.

İyi bir okul, öğrencilerin duygusal zekalarını geliştirecek etkinlik ve eğitim fırsatı sunmalıdır. Empati, ekip çalışması, işbirliği, etkili iletişim, zararlı alışkanlıklardan, şiddetten uzak olma gibi sosyal beceriler, öğrencilerin sadece okulda değil, gelecekteki yaşamlarında  başarılı ve mutlu bireyler olmalarını da sağlar.

Öğrenciler, sadece akademik bilgiyle değil, hayatın içinde kullanabilecekleri pratik becerilerle de donatılmalıdır. Finansal okuryazarlık, zaman yönetimi, sağlıklı yaşam alışkanlıkları, kendi kararlarını alabilen, aldığı kararların sorumluluğuna katlanabilen, toplumda sorumluluk sahibi bireyler olma konuları da okulda işlenmelidir.

Modern sınıflar, yeterli teknoloji alt yapısı, kütüphane, spor salonu gibi fiziksel olanaklar ve okul rehberlik servisi, öğrencilerin hem akademik hem de sosyal gelişimine katkı sağlar.

Farklı geçmişlerden, farklı coğrafyalardan gelen öğrencilerin bir arada öğrenmesi, her bireyin birbirinin kültürünü öğrenmesini, bireyin değerini anlamasını, birbiriyle uzlaşmayı ve birbirlerini saygıyla kabul etmeyi öğretir. Okul, tüm çeşitliliği, tüm renkleri kutlayan, kapsayan bir ortam sunmalıdır.

Okulun disiplinli bir yapıya sahip olması, okul-aile işbirliği, öğrencilerin sağlıklı bir öğrenci deneyimi yaşaması açısından da önemlidir.

Son günlerde çok konuşulan tasarruf tedbirleri eğitim sisteminde de uygulanmalımı dır.

Olursa ne olur?

Eğitimde tasarruf yapılması, öğretmen sayısının azaltılması ya da atanmaması, sınıf mevcutlarının artması, ders materyallerinin kalitesizleşmesi ve yetersiz teknolojik alt yapı gibi eksiklikler eğitim kalitesinin düşmesine neden olabilir.

Eğitimde yapılabilecek kesintiler, bireylerin mesleki becerilerinin gelişmemesine, iş gücü piyasasında düşük ücretlerle çalışmalarına yol açabilir ve bu da uzun vadede ülkenin ekonomik büyümesini olumsuz etkileyebilir.

Eğitimde yapılan tasarruflar, araştırma-geliştirme faaliyetlerini ve projeleri sınırlandırır, bu da toplumun gelişmesini engelleyebilir.

Özetle, iyi bir okul ortamı sadece akademik başarıya ulaşmalarını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda güçlü, bilinçli, kişilik ve sorumluluk sahibi bireyler olarak topluma katkı sağlamalarını da amaçlar. 
Bu, onları sadece sınavlar için değil, hayatta başarılı ve mutlu olabilmeleri için hazırlayan bir eğitim anlayışıdır.

Eğitime yatırımın pahalı olduğunu düşünenler, bir de eğitimsizliğin bu ülkeye neye mal olduğunu düşünmelidirler.

Tasarruf yapılacak onca şey varken, tasarrufu onlardan yapın, çocuklarımızın geleceği ile oynamayın.

Serpil Güleçyüz Öğretmen

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberege.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.