Başkanı Uğur Oktar, Taşımacılık Sektöründeki Zorlukları Değerlendirdi
Başkanı Uğur Oktar, Taşımacılık Sektöründeki Zorlukları Değerlendirdi
Dikili S.S Kasalı Kamyoncular Kooperatifi Başkanı Uğur Oktar, artan maliyetler ve taşımacılık sektöründeki zorluklara dikkat çekerek, "İstediğimiz ücretleri alamıyoruz" dedi.
Haberege:
Dikili S.S Kasalı Kamyoncular Kooperatifi Başkanı Uğur Oktar, 47 yıllık geçmişe sahip kooperatifin faaliyetleri ve taşımacılık sektöründeki mevcut zorluklar hakkında önemli açıklamalarda bulundu. 1977 yılında 7 üyeyle yola çıkan ve günümüzde 28 üyeye ulaşan kooperatifin başkanı Oktar, artan maliyetler nedeniyle sektördeki gelirlerin yetersiz kaldığını belirtti.
Oktar, Dikili Limanı'nda yürütülen sevkiyat işlerini iki kooperatif olarak gerçekleştirdiklerini ve kooperatiflerinin kasalı ve damperli araçlarla hem liman operasyonlarını hem de bölgedeki tarımsal ürünlerin nakliyesini üstlendiğini söyledi. Ancak Oktar, maliyetlerin her geçen gün arttığını ve bu durumun sektörü zorladığını ifade etti. "Mazot fiyatlarının geldiği nokta malum. Bir lastik 18 bin liraya çıktı. Araç başına sigorta ve kasko, masraflarımız yıllık 100-120 bin lirayı buluyor. Bu maliyetler karşısında maalesef istediğimiz ücretleri alamıyoruz," diyen Oktar, sektördeki zorluklara dikkat çekti.
Kooperatif, özellikle doğal taş ve kuars gibi madenlerin taşımacılığını üstleniyor ve mevsimsel olarak buğday taşımacılığı da yapıyor. Oktar, " Dikili Limanı’nda çalışma sistemimiz oldukça organize. Liman yönetimi, malın gemiye yüklenmesi dahil tüm hizmetleri komple fiyatlandırıyor. Biz de bu sistemin bir parçası olarak nakliye hizmetlerini sağlıyoruz ve ücretlerimizi doğrudan limandan alıyoruz" dedi.
Bölgenin geleceği hakkında umutlu olduklarını belirten Oktar, Tarıma Dayalı Organize Sanayi Bölgesi'nin sektöre yeni bir soluk getireceğini ifade etti. "Yeni yatırımların bölgeye gelmesiyle taşımacılık hacminin artacağını ve bunun bize olumlu yansıyacağını umuyoruz. Şu an için somut bir hareketlilik yok, ancak OSB faaliyete geçtiğinde mutlaka olumlu etkileri olacaktır" dedi.
Çandarlı Limanı projesine de değinen Oktar, "Eğer Çandarlı Limanı hayata geçseydi, konteyner limanı olarak büyük gemilerin uğrak noktası olacaktı. Bu sadece bize değil, Bergama ve Aliağa bölgesine de ciddi katkı sağlayacak, taşımacılık sektörünü olumlu etkileyecekti" değerlendirmesinde bulundu.
Oktar, kooperatif olarak üye sayısını artırmayı düşündüklerini ancak bunun mevcut iş hacmiyle doğrudan ilişkili olduğunu belirtti. "İş kapasitemiz artarsa, üye sayımızı da artırmayı planlıyoruz. Bir üyemizin iki araç çalıştırması gibi seçenekleri değerlendirebiliriz. Ancak şu anki koşullarda mevcut üye sayımızla devam ediyoruz" dedi.
Son olarak Oktar, yaşanan sorunların yalnızca taşımacılık sektörüne özgü olmadığının altını çizdi. "Bizim özel bir sorunumuz yok, bu memleket sorunu. Lastik her yerde pahalı, sigorta her yerde pahalı. İlçemizden kaynaklanan özel bir sıkıntımız yok, genel ekonomik koşulların iyileşmesini bekliyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.
kaynak dikiliyaşam
İzmir HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.